Trei sferturi dintre consumatorii din mediul urban apreciază că mâncarea gătită în casă este mai sănătoasă decât cea cumpărată, iar 89% cumpără produse proaspete neprocesate și doar 11% aleg semipreparate sau mâncare gătită, potrivit unui studiu Nielsen.
De asemenea, 42% dintre consumatorii consideră că nu mănâncă nici sănătos, nici nesănătos.
„Produsele bio trebuie să fie mai convingătoare. 36% dintre respondenți apreciază că acestea sunt mai sănătoase decât alimentele ce nu sunt considerate bio, în timp ce 28% cred că această afirmație nu este adevărată. În plus, 36% dintre respondenți nu pot exprima o poziție clară pe acest subiect”, mai arată studiul „În bucătăria românilor – de la raft în farfurie”, arată Nielsen.
Aproape o treime din respondenți nu iau micul dejun, motivând această decizie prin lipsa unei nevoi de a mânca, precum și prin lipsa de timp.
În ceea ce privește gătitul, raportul notează o implicare mai mare a bărbaților în bucătărie odată cu înaintarea în vârstă, pentru că le place să încerce rețete experimentale, iar atunci când au reușite culinare se simt mai încrezători în forțele proprii.
„Bucătăria și ritualurile specifice (gătitul și așezatul mesei) sunt factori de atracție pentru copii. Bucătăria devine un teatru de interacțiune familială și o scenă propice pentru educare, pentru căpătarea unor deprinderi și transmiterea unor valori de la părinți la copii. O farfurie golită și apreciată de copil rămâne o mare victorie a femeii în peisajul casnic”, arată Nielsen.
Totodată, adolescenții oferă susținere la cumpărături, iar mamele sunt cel mai adesea responsabile de pregătirea pachetului zilnic pe care îl iau la școală, opțiunea numărul unu rămânând sandvișul.
„În bucătăria românilor – de la raft în farfurie” este cel de-al zecelea raport de cercetare SMARK Research realizat de Nielsen România pe un eșantion de 816 respondenți din mediul urban.